Tuesday, January 10, 2012

Update borduren

Ik had zomaar eens zin om iets anders te gaan doen dan gewone lopertjes of kleedjes van Hardanger. Geinspireerd door alle leuke uitwisselingen met Sint en Kerst heb ik mezelf gewaagd aan een speldenkussentje.
Ik doe alles met de hand, want ik heb hier geen naaimachine. In Nederland wel, maar die staat ook al jaren ongebruikt in de berging. In tegenstelling tot mijn moeder en zussen heb ik echt een vreselijke hekel aan die machine, alles wat dus met de hand af kan, doe ik ook zo. Het was wel wat werk, maar dit is het resultaat.

Ik vind hem zelf heel leuk geworden. Deze heb ik aan de achterkant ook met witte borduurstof gedaan, volgende keer probeer ik eens gekleurde stof. Er moet sowieso een lapje achter de voorkant, om de openingen in het borduurwerk af te dichten, anders komt de vulling er doorheen. Maar het staat altijd wel erg leuk om een kleurtje erachter te doen. Ik heb het afgewerkt met kraaltjes aan de zijkanten.

Deze week heb ik eindelijk ook weer eens een blok afgewerkt van de Catia Dias, nog 3 te gaan, dan is hij klaar.

Op een van mijn borduurclubs denken ze erover om deze als SAL te gaan borduren, ik vind hem schitterend en wil ook zeker hieraan mee gaan doen als het doorgaat. Daarom wil ik mijn Catia Dias zo snel mogelijk afhebben, dan kan ik rustig aan iets nieuws beginnen.

             mcckso.jpg
Is hij niet schitterend? Het is een schilderij van Thomas Kinkade, en die zijn altijd zo mooi. Hier kom je regelmatig galery's tegen met schilderijen van hem. Ik ben absoluut geen liefhebber van schilderijen tentoonstellingen, maar als er een Kinkade galery is loop ik altijd even naar binnen. Zo ontzettend mooi. De patronen zijn heel veel werk, maar als SAL zie ik het wel zitten om er een te beginnen.

Dat was het weer, bedankt voor de reacties en tot volgende keer

6 comments:

  1. Wat een schattig kussentje heb je gemaakt, heel mooi met dat gekleurde stofje erachter.
    Je Catia Dias wordt ook al zo mooi.
    En wat ga je weer een prachtig borduurwerk maken, wat een klus zeg, maar zo mooi.

    ReplyDelete
  2. oooh wat mooi je kantkussentje....en je Catia Dias groeit al aardig en wat is Snow White geweldig maar oei wat een werk zal dat zijn.....samen zal dat inderdaad sneller werken.....

    ReplyDelete
  3. Je speldenkussentje is erg mooi geworden Ria.
    Wat een prachtig plaatje van Sneeuwitje maar oei wat een werk zal dat zijn...knap dat je de uitdaging aangaat.

    Groetjes

    ReplyDelete
  4. Wat een prachtig speldenkussentje Ria... je Catia Dias mag ook gezien worden en Sneeuwwitje is helemaal super maar dat gaat een hele klus worden... chapeau!!!

    Liefs...

    ReplyDelete
  5. Knap je speldenkussen, het is inderdaad iets anders en het is heel mooi, chapeau dat je alles met de hand doet, daar heb ik nu persoonlijk een hekel aan.
    Je catia dias begint al aardig op te schieten, het einde is in zicht.
    En die Kinkade is inderdaad prachtig, maar is dit niet ontzettend veel werk? Het resultaat is dan wel prachtig maar ik zou niet weten hoe eraan te beginnen
    groetjes cindy

    ReplyDelete
  6. Echt een super mooi speldenkussentje!!! Wat knap zeg met de hand! Kan me voorstellen dat dat een heel karwei is!! Wat gaaf dat schilderij van sneeuwwitje!!! Ben erg benieuwd!!

    Fijn weekend!

    ReplyDelete