Saturday, May 28, 2011

Deze week

Weer niet zoveel gedaan als ik zou willen, maar ja, ik heb maar een lichaam en een paar handen. Ik had deze week een afspraak voor een labtest, en een mammogram laten doen in het ziekenhuis, was ik een halve dag aan kwijt. De uitslag van de mammogram was goed, die kreeg ik vandaag binnen, de uitslag van het lab krijg ik nog.
We hadden voor vrijdag een golfles geboekt van 2 uur, wat uitliep naar bijna 3 uur. Dus weer een halve dag kwijt waarop ik normaal thuis ben. En vanmiddag hadden we een surprise party van een man bij ons uit de kerk die 80 geworden was. Was heel gezellig.

De Barbie jurk waar ik al een poosje mee bezig was. Hij is klaar. Lois zal er weer blij mee zijn, al moet ze nog wel even wachten tot ze hem krijgt.
Ik zit erover te denken om voor Nienke een hele mooie, sjieke jurk te gaan maken. Zij vindt Barbie's wel leuk, maar speelt er niet meer zo mee, en zij is tenslotte al 9, dus een pop op haar kamer met een mooie jurk is natuurlijk wel leuk. Heb ik gelijk een leuk cadeautje voor haar als we terug komen van de zomer.

Ik heb trouwens een middel gevonden voor mijn zere vingers. Een middel wat ik zou gebruiken voor piepende scharnieren, of roestende schroeven, iets wat je bij Gamma of Praxis koopt. Een soort kruipolie dus. Ik hoorde iedereen erover praten, en vroeg wat het was. Iemand stuurde me een email, dit spul kun je werkelijk voor de gekste dingen gebruiken. Om insecten op een afstand te houden, als je geprikt bent helpt het voor de jeuk, voor scharnieren, kalkoplosser voor je glasdeuren in de badkamer, je kunt er stickers en lijmresten mee verwijderen, en als je het inwrijft op pijnlijke artrose plekken, helpt dat tegen de pijn. Het is ongelooflijk, maar het helpt echt. 5 minuten nadat ik het gebruikt heb is de pijn weg. Ik gebruik dat nu een paar keer per dag, en mijn vingers zijn 's morgens als ik wakker wordt ook niet meer pijnlijk.
Degene die mij de email stuurde, heeft het voor haar zere knie gebruikt, en is ook van de pijn af.


Dit is een SAL waar ik aan begonnen ben, genaamd Catia Dias Sampler, het komt in 12 delen, elke maand krijg ik een deeltje hiervan. Ik ben hier iets later aan begonnen,  loop 1 deeltje achter, die heb ik net uitgeprint, dus dat is mijn eerste werk voor volgende week.

Dat was het weer voor deze week, ik hoop volgende keer weer wat meer te kunnen laten zien. Maar ja, we beginnen maandag al weer met vroeg golfen, en 's middags een picnic in Polopark vanwege Memorialday. Geen tijd voor verveling dus, maar daar heb ik toch geen last van.
Ik vind het heel leuk als jullie een reactie achterlaten na je bezoekje.

9 comments:

  1. Hoi ria, ik kom eens een kijkje nemen op jou blog, Handig als je die updates kan zien, en wat leuk wat je allemaal doet en laat zien. die barbie jurkjes ..geweldig.
    Ik doe dat ook soms.. geen barbie maar af en toe een poppekleertje maken. Meer omdat ik dat zelf erg leuk vind om te doen. Mijn dochter is nooit een poppenmoedertje geweest, dat vond ik wel eens jammer. barbiekleertjes heb ik ook wel gemaakt, vroeger voor een nichtje. ze heeft ze nog allemaal bewaard. We blijven toch allemaal een beetje kind in ons hart, als ik een kleindochter zou hebben...
    zou ik haar geloof ik begraven onder de poppenkleertjes. zo leuk om te maken.
    fijne zondag - groetjes Petra

    ReplyDelete
  2. Hoi Ria,
    leuk Barbie jurkje heb je gemaakt, ze kan zo naar het bal.
    Je SAL is heel mooi, mooie kleuren ook.
    Groetjes Tineke

    ReplyDelete
  3. Wat een leuk jurkje en ik vind je borduurtje ook heel apart, net zo'n oude tegel.
    groetjes Marjolein

    ReplyDelete
  4. Wat een drukke week! Die barbie jurk is echt leuk, super die strikjes eraan!!
    Wat heerlijk he, al die hobbies!!
    Een hele fijne week!

    Ik hoop dat het berichtje plaatsen nu gaat lukken want ben het hele weekend al bezig, moet me 80 keer aanmelden....

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. Bedankt voor jullie reacties. Ik had ook problemen, en start nu mijn internet op met Google Chrome, het is even wennen, maar geeft geen problemen, en is een stuk sneller

    ReplyDelete
  7. Mooi jurkje weer en wat fijn dat dat spul helpt. Wil je mij de naam zeggen van dat middeltje?
    Ik zou het ook graag proberen.

    ReplyDelete
  8. Bedankt Ria, het is hier ook te koop hoor, het kwam me zelfs heel bekend voor misschien hebben we het wel in huis.

    ReplyDelete