Sunday, July 17, 2011

gehaakt kleedje

Ik dacht, ga eens een kleedje haken, zo'n ouderwets kleedje wat mijn oma vroeger ook al deed. Volgens mij komt het haken helemaal terug, en het is best leuk om te doen. Behalve dat mijn vingers af en toe pijn doen, maar ik smeer ze regelmatig met Penetrex zalf of met WD40, en dat helpt voor de pijn.
Dit is het resultaat. Ik heb het gestijfd met suikerwater.
I thought, I'm going to crochet a doily, an oldfashioned doily like my grandmother used to do ages ago. I think that crochet is coming back, and it's very relaxing to do. Only my fingers are hurting sometimes, but I put Penetrex or WD40 on them, and that helpes a lot for the pain.
This is the result. I stiffened it with sugar-water.





6 comments:

  1. Wat een prachtig "retro" kleedje heb je gemaakt Ria.
    Het doet me inderdaad ook denken aan mijn oma.
    Zij had zulke kleedjes overal liggen, op het dressoir, de salontafel en volgens mij ook over de rugleuningen van de stoelen.
    Heb je dit volgens een patroon gehaakt of zo uit het hoofd.

    Groetjes

    ReplyDelete
  2. Hoi Ria,

    Bedankt voor de link.
    Ik ga er binnenkort eens op kijken.
    Nu ga ik mijn bedje opzoeken, het is hier inmiddels half 1.

    Weltrusten

    ReplyDelete
  3. Wat een mooi kleedje.......en ja haken is weer helemaal hip.

    ReplyDelete
  4. Wat een mooi gehaakt kleedje is het.
    Vroeger zag je dat veel en nu komt het er ook weer in.
    Groetjes Hetty.

    ReplyDelete
  5. Ik vind hem ook heel erg mooi!!!

    ReplyDelete
  6. IK haak zelf ook zo graag kleedjes, het is heerlijk ontspannend en het resultaat is altijd zo mooi fijntjes als het klaar is.
    IK heb er hier wel een aantal liggen in huis, soms krijg je wel eens een opmerking.."heb je moeder de gehaakt" hihi, sommige vinden het oudbollig, maar ik vind ze leuk.
    En dat annanasfiguurtje doet het altijd leuk.

    Mooi gemaakt Ria.

    grtjs Petra

    ReplyDelete