Wednesday, July 20, 2011

Winny ABC

Mijn Winny the Pooh alfabet is klaar, gisteren even een sopje gegeven, en net op Ebay gezet. Sommige mensen vragen me wel eens of ik daar geen moeite mee heb. Iets verkopen wat je zelf hebt gemaakt. Maar nee, ik vind borduren heel erg leuk om te doen, maar ik kan toch niet alles zelf houden? In de kast leggen vind ik ook zonde. En als ik heel eerlijk ben, ik heb in het verleden voor Borduren voor Gezondheid gewerkt, maar als dan zoiets maar hooguit  10 of 15 Euro opbrengt, dat vind ik pas zonde. Dan heb ik het gevoel dat mensen iets moois willen hebben, maar er niets voor willen betalen. Handwerk kost veel tijd, en iedereen weet dat die uren niet betaald worden, maar ik wil het ook niet voor niets weggeven.
Ik heb veel bedrijven hier geprobeerd voor thuiswerk, niet omdat dat nu zo hard nodig is, maar omdat het leuk is iets te doen, en er ook nog iets voor te krijgen. Het bedrijf waar ik voor werkte bestaat niet meer, dat was goed, en bood afwisselende dingen om te maken, maar de meeste betalen een schijntje voor het werk wat je doet. En dan is het vaak ook nog werk wat saai en echt niet makkelijk is.
My Winny the Pooh alphabet is finished, yesterday I washed it, and just placed it on Ebay for auction. Sometimes people ask me how I can sell those thing what I made. I don't have any trouble with that. I love to do cross stitch, but you just can't keep everything yourself. Otherwise it disappears in a closet and that is too bad for all the work it took. In the past I did work for charity also, but if they sell a work like this for only $15, that's way too little. Then I have the feeling that people want to have something nice, but don't want to pay the money for it. Handy work is time consuming, and everybody knows that those hours will not be paid for, but I also don't want to give it away for nothing.
I tried several business' out for work at home, not because I need the money so badly, but because I like doing things, and it's nice to get something paid for it. The company where I used to work for, is out of business, but that was a great company, nice work and a big variety. The most companies out there pay you very little for hours and hours of work, and then often it's work what is boring, time consuming and not easy. 


Ik denk dat dit voorlopig het laatste zal zijn wat ik plaats, we gaan aftellen, hopen over 2 weken naar Nederland te komen voor 6 weken, natuurlijk neem ik werk mee,  maar weet niet of ik eraan toekom om iets te plaatsen. Ik zie wel hoe alles loopt.
I think this will be it for a while, we fly over 2 weeks to the Netherlands for 6 weeks.  I take work with me, but I don't know if I have the possibility to put something on my Blog. I'll see.

6 comments:

  1. Whow!!! Deze is gaaf!!!

    Ik heb ook een winnie alfabet gemaakt maar dan los en op de babykamer van Lotte toen gehangen! Nu ligt ie dus in de kast...Zonde ja!
    Spannend, nog 2 weekjes!!!

    ReplyDelete
  2. Wat is ie leuk geworden en ik vind het super dat je zo op deze manier fijn handwerkt en er een plekje voor kan vinden en er ook nog wat mee verdient.
    groetjes Marjolein.

    ReplyDelete
  3. ooo wat is deze toch weer mooiii

    alvast een hele fijne vakantie meis

    ReplyDelete
  4. Goedemorgen,

    Ik wil deze winnie the pooh alfabet ook heel graag maken! Ik kan het alleen nergens meer vinden. Kan ik via u het patroon krijgen?

    Mijn email is x_manja_x@hotmail.com

    ReplyDelete
  5. Goedemiddag, ik ben al enige tijd opzoek naar dit patroon maar de leverancier bestaat niet meer... heeft u dit patroon toevallig nog? Met vriendelijke groet chantal
    Mail: chantal198417@hotmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik zou het patroon ook graag willen. Met kleur immers zou fantastisch zijn ik wil er ook wel wat voor betalen

      Delete