Tuesday, October 4, 2011

Koekjes gebakken

Jazeker, af en toe doe ik nog wel eens iets anders dan borduren en golfen. Bakken doe ik hier heel regelmatig. Niet zo veel voor mezelf, want met z'n tweeen alles opeten wordt een beetje te gek, dan groeien we dicht. Ik bak alleen altijd zelf mijn koekjes, want gekochte hier vind ik niet lekker. Maar als er een potluck hier is, dat is zo'n maaltijd met een grote groep waarbij iedereen iets meeneemt, dan maak ik meestal een desert. Ik vind het leuk om verschillende recepten uit te proberen. De eerste zondag van de maand hebben we in de kerk altijd een gezamenlijke maaltijd na de dienst. Ik had afgelopen zondag een no-bake  mixed berry cheesecake gemaakt, was voor mezelf ook een verrassing hoe dat uit zou pakken. Het is tot de laatste kruimel opgegaan, dus dat viel duidelijk goed in de smaak. Hij was ook erg lekker. Er werd me gevraagd of het een Nederlands recept was, maar nee dus, gewoon een Amerikaans. Maar meestal wordt cheesecake in de oven gebakken, dus dit was gewoon anders als wat ze hier gewend zijn. Maar het was voor herhaling vatbaar.

Morgen hebben we een begrafenis van iemand uit onze kerk. Ik heb vandaag dit gebakken voor na de dienst.
Chocolate chip cookies 

Hier is het meestal de gewoonte dat er snacks zijn, of soms een hele maaltijd. Een begrafenis gaat hier ook vaak anders toe als wij gewend zijn. De dienst is in de kerk, waarbij iedereen kan komen, de begrafenis is daarvoor of daarna vaak alleen voor familie en genodigden. Dus echt een prive aangelegenheid. Dat hebben we nu al 2x meegemaakt.
Of iemand is al lang begraven, soms in een andere staat, waar die persoon gewoond heeft en  de kinderen vaak nog wonen, en dan weken later is er nog een memorial dienst voor de vrienden en gemeente.

Tot de volgende keer en bedankt voor alle leuke reacties.

5 comments:

  1. Wij zijn zo gewend aan onze eigen gewoontes, dat je er vaak niet bij nadenkt dat andere landen het heel anders doen.
    Sommige dingen kan je je dan echt over verbazen.
    Snacks na een begrafenis.. heel apart.
    Klinkt wel echt Amerikaans.
    Hier wordt meestal een broodmaaltijd gegeven na een begrafenisdienst.


    Die koekjes zien er trouwens wel erg lekker uit. Ik heb ook nog niet gegeten. Het is maar goed dat ik er niet bij kan. ;-)

    ReplyDelete
  2. Het is denk ik heel goed om zo samen iets af te sluiten of te vieren, goed dat je taart zo in de smaak viel en je koekjes zien er heerlijk uit ......

    ReplyDelete
  3. Ziet er lekker uit zeg! Leuk om te doen, zeker als iedereen het lekker vind!!

    ReplyDelete
  4. Ja, zo heeft elk land zijn eigen gewoonten. Het meenemen van iets te eten na een kerkdienst zie je inderdaad ook wel eens in de films hier op tv. Je koekjes zien er in elk geval lekker uit.

    ReplyDelete
  5. Ziet er lekker uit Ria.
    Groetjes,
    Sieneke

    ReplyDelete